På resande fot

Gud så roligt vi hade i går!
Vi flög ut från Göteborg klockan 9.15 och landade i Amsterdam, Holland ca 1,5 timme senare. Vi flög med KLM och det var mycket trevlig personal ombord på planet och allt gick jätte smidigt. Väl framme så tog vi tåget till Alkmaar, där vårt hotell låg och där även festen skulle gå av stapeln. När vi kom fram till hotellet så var vårat rum inte färdigt, vi lämnade våra väskor på hotellet och tog sedan en promenad runt i staden medan vi väntade.
I centrum pågick en marknad och själva staden Alkmaar är en underbar stad med en massa saker att titta på. Jag gillar ju arkitekturen i Holland. Husen är inte så höga och allt känns väldigt gemytligt och mysigt. Sen om det är så, det är en annan fråga. Alkmaar påminner lite om gamla stan i Stockholm. Det är små gränder och gator med små butiker överallt. Och sen har vi alla kanaler. Det finns hur många som helst!
På kanalerna puttrar små kanalbåtar fram, både privata och sådana som turister kan få åka med i. Vi hoppade över det denna gång och nöjde oss med att använda våra ben och promenera.
2014-10-04 12.22.38 2014-10-04 12.48.42 2014-10-04 12.49.06 2014-10-04 12.50.46
2014-10-04 12.50.54 2014-10-04 12.52.11
Vid klockan 15 var vårt rum äntligen färdigt så vi kunde gå upp och börja göra oss i ordning. Vi fick stressa lite på slutet men det gick!
2014-10-04 22.41.03
Outfit of the day!

Klänning från H&M, Halsband & armband från Lindex, skor från Deichman.

2014-10-04 22.41.41

Håret satte jag upp i en stor knut, jag använde en modell större munk som jag köpt på Glitter. Även blommorna kommer därifrån. Jag körde på lite tyngre sminkning för ögonen och ett lätt ljust läppglans på läpparna.
Cocktailpartyt hölls i en helt fantastisk lokal, en gammal kyrka. Och nu pratar vi inte om en liten kyrka utan en mega stor kyrka! 485 gäster var på plats och det var allt från VD:n till folk som jobbar i produktionen till dealers från hela världen. Jag fick träffa en hel del nya ansikten som jag bara hörts nämnda vid namn samt en hel del personer som jag träffat på innan.
Vi åt god mat, pratade med en massa roliga människor, dansade och hade jätte roligt.
Vid klockan 23 gav vi dock upp och begav oss tillbaka till hotellet. Både jag och J var ordentligt trötta och somnade ganska omgående.
2014-10-04 19.07.36
Maten serverades på rullband! När en rätt var slut ställdes en ny fram och man fick plocka till sig en tallrik.
2014-10-04 20.34.15
Ost i en mängd olika smaker fans oxå att provsmaka!
2014-10-04 22.02.47
Som sagt, det var en stoor kyrka!
I morse var det bara att kliva upp när klockan ringde vid 7. Klä på sig, packa och gå ner och äta frukost. Efter frukost packade vi ihop det sista och sedan begav vi oss till tågstationen för att ta tåget till flygplatsen.
Vi flög ut från Amsterdam vid 12.10. Denna gång gick det dock inte lika smidigt som på vägen ner. Vi checkade in sent (det stod ingenstans på bokningsbekräftelsen när man var tvungen att ha checkat in) och hamnade på standby biljetter. Inte jätte roligt att inte veta om man kommer med eller inte. Tydligen så överbokar KLM deras flygplan då de inte vill flyga halvfulla plan om passagerare inte dyker upp som har bokat biljett. Om man då checkar in sent så får man en standby biljett och får åka med i mån av plats. Jätte krångligt om ni frågar mig och jätte stressande. Det löste sig tillslut och vi fick plats på flyget.
2014-10-05 08.03.22
Dagens outfit!
Klänning från Nelly.com, strumpbyxor från Lindex, stövlar från Din sko.
2014-10-05 12.26.30
Tack KLM för en trevlig, snabb och säker resa och för er trevliga personal!
2014-10-05 12.28.04
På strandremsan som ni ser på bilden var vi somras 🙂
2014-10-05 12.42.55
Salty or sweet? Man fick välja mellan salt eller sött tilltugg 🙂 Jag valde salt.
32 timmar var vi borta och nu är jag så trött. Sitter i soffan och väntar på att barnen och lilla Maya ska komma hem. Längtar efter dem!
I morgon är det jobbdag igen och ny vecka. Vardag heter det 🙂
Hur har eran helg varit?