Hej finisar <3
Det vart ingen bra start på denna vecka för mig. Har dragits med huvudvärk sedan i måndags och det blev inte bättre av att jag var och spolade örat igår eftermiddag. Idag är det lite bättre, tack o lov!
Jag har som mål att skriva på manuset en liten stund varje dag. Ibland blir det längre pass, som idag när jag suttit och skrivit i nästan fyra timmar, och ibland blir det lite kortare stunder. Men huvudsaken är att jag skriver varje dag. Och det har jag faktiskt lyckats hålla ganska bra och ordräknaren i dokumentet tickar sakta uppåt.
Jag har en bra känsla inför det här manuset och jag märker hur jag utvecklats i mitt skrivande. Jag hoppas att det även ska synas på råmanuset när jag är klar med det. Att det är ett mer ”färdigt” manus som jag kan lämna ifrån mig till förlaget. Det känns dock lite konstigt att sitta och skriva om jul och snö och vinter när vi nu äntligen lämnat det bakom oss och våren är här 🙂
Jag försöker också planera lite inför släppet av Brutna små regler. Vet inte om jag ska ha en releasefest eller om jag ska se om jag kan ordna några release signeringar istället på olika ställen runtomkring landet 🙂 Jag bor ju liksom lite off, så det är svårt för folk att ta sig hit för en fest. Vi får se vad det blir 🙂 Om jag skulle köra på signeringar, har ni några önskemål om var jag ska försöka boka in någon? Tanken hittills är Borås, Karlstad och Göteborg. Hade varit roligt med någon signering i Stockholms området också men det känns svårt att komma in på något ställe där.
Kram på er <3






