Christina Schiller

Romanceförfattare

Meny
  • Om Christina
  • Utgivna Böcker
    • Forsberga serien
      • Hemligheter små
      • Brutna små regler
      • Små stjärnor i natten
    • Låt spelet börja
    • Systrarna i Forsberga
      • Ett vaniljhjärta om dagen
      • Två röster i natten
      • Alla goda ting är tre
    • Gränslös Kärlek
      • Blind Kärlek
      • Be mig stanna
    • Serien om Glimmerstad slott
      • Greven & Guvernanten
      • Ödet förde oss hit
  • Events
  • Press/Kontakt
  • Nyhetsbrev
Meny

Etikett: Förlag

Refusering nummer 2

Publicerad den 18 april, 2016 av christinas

Japp då har refusering nummer 2 kommit. Denna gång från ett av de stora. Ett som börjar på N 🙂

Jag tillät mig själv att bryta ihop i två minuter, sen tröstade jag mig med en chokladbit och nu är det bara att fortsätta kämpa. För ingen har någonsin kommit dit de vill genom att ge upp. Och jag vet vad jag vill.

Nu är det 6 svar kvar att vänta in. Om ingen nappar kommer jag gå vidare själv. Mina manus ska bli böcker. Så enkelt är det 🙂 Och jag kommer aldrig att ge upp. Jag älskar att skriva. Att ge liv åt mina karaktärer, se dem våndas och finna lyckan. Känna det som de känner. Och jag vill ge den upplevelsen till andra. Till mina framtida läsare.

Så jag fortsätter att skriva på nästa del i serien. Fortsätter att göra upp planer och drömma om framtiden. Som en utgiven Romanceförfattare.

Hur går det för er andra? Vad skriver ni på? Har ni läst någon bra romance på sista tiden? Berätta 🙂

besuccessful_51f3c5baddf2b3281d683e2b

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

I stadig takt

Publicerad den 4 april, 20164 april, 2016 av christinas

Manuset ökar för varje dag och det är så roligt att se det växa fram.
25 000 ord passerade jag idag 🙂

image

Jag gillar verkligen att skriva råmanus. Tror att det är min favorit del hittills. Redigering kan vara roligt men mest är det ett gnissel. I alla fall hittills men jag kan ju ändra mig efter att jag får redigera efter en redaktörs kommentarer på manuset 🙂
Vilket är nästa steg för Hemligheter små.
För oavsett om det blir genom ett förlag den kommer ut eller på egen hand så ska manuset till en redaktör. Det är ett måste.

Nu ska jag laga mat och förhoppningsvis hinner jag skriva lite till ikväll 🙂

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

20 000, fasta och google

Publicerad den 31 mars, 2016 av christinas

Igår nådde jag äntligen 20 000 ord på manuset.

Fram till 20 000 brukar det vara ganska motigt med skrivandet och efter det är det som att det blir nedförsbacke och allt rullar på mycket lättare. Så nu hoppas jag att det ska gå av bara farten att skriva de sista två delarna. Jag vet exakt vart jag ska och vad som ska hända så det är bara att plantera rumpan på stolen och skriva.

Fick för mig att testa att fasta. Galet jag vet men min ämnesomsättning är helt knäpp så jag läste på en massa om det här med att fasta och bestämde mig för att ge det ett försök. 72 timmar utan mat. Bara vatten, te och buljong. Jag har snart klarat av 48 timmar så faste bryt blir i morgon eftermiddag. Trodde att jag skulle vara hungrigare än jag är. Än så länge är det inga större problem. Men ska inte sticka under stolen med att jag längtar efter mat. Hoppas att sötsuget ska ge med sig lite också. Har inte haft något sug hittills så jag hoppas att det ska hänga i sig.

Allt för att hålla tankarna borta på den här jobbiga väntan på svar.

För att fördriva tiden ännu lite mer har jag börjat googla. På refuseringar. Hur andra aspirerande författare hanterat det och reflekterat kring det. Och vad de har gjort efter att ha fått refuseringar. Hur de gått vidare. Ganska spännande läsning faktiskt.

Jag har ju lite funderingar på framtiden om inget förlag skulle nappa (vilket jag naturligtvis hoppas att de ska göra). Får se om jag kan knåpa ihop ett inlägg här på bloggen om det vid ett annat tillfälle 🙂
Kan säga att jag undersöker möjligheterna för egen utgivning i alla fall och vilka företag (tryckerier) och personer (redaktör, formgivare osv.) jag skulle använda mig av om så blir fallet.

Nej nu är det dags att dricka en mugg med buljong och fortsätta jobba!

Kram kram

Quotation-A-E-Croft-job-passion-inspirational-Meetville-Quotes-39105

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Som att vänta barn skulle jag gissa

Publicerad den 23 mars, 201623 mars, 2016 av christinas

Den här väntan på svar från förlagen är olidlig.

Jag försöker att sysselsätta mig med saker så jag inte ska tänka på det. Jag tränar, jobbar, läser, skriver på det nya manuset, umgås med familjen osv. men i bakhuvudet finns alltid tanken… tänk om någon tackar ja.

Det har gått tre veckor sedan jag skickade in och jag vet att det är minst fem veckor kvar innan jag kommer att höra något men väntan gör mig nervös och otålig. Som att vänta barn skulle jag gissa. Ni vet de där sista veckorna eller dagarna innan bf. Nu har jag aldrig upplevt det då jag vetat när mina barn ska komma (de är förlösta med planerat kejsarsnitt båda två. Prinsen för att han låg åt fel håll och Grodan för att han behövde komma ut i vecka 30) men jag kan tänka mig att känslan är något liknande den jag känner nu 🙂

Det är bra träning för tålamodet i alla fall 🙂

Nu ska jag hoppa in i duschen (har varit och tränat) och sedan blir det jobb (ska sy klart en väska jag börjat med) och i eftermiddag ska jag röja här hemma inför påsken och skriva medan resten av familjen är ute och leker med den nya radiostyrda bilen. Japp alla tre pojkar är helt sålda på den och igår var de ute och turades om att köra i över två timmar.  Egentid för mamma 🙂

Kram på er <3

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Åtta förlag

Publicerad den 2 mars, 2016 av christinas

I dag har jag skickat iväg manuset till åtta förlag.

Magen är i en enda stor knut och händerna darrade när jag tryckte på skicka.

Tänk om ingen tycker om det?

Jag räknar med refuseringar, från alla åtta, men ändå… långt där inne så lyser hoppet. Att de kanske kanske kan tycka om den lika mycket som jag. Att de ser diamanten som gömmer sig där inne men som bara behöver filas och putsas lite till och att med deras hjälp kan den gnistra.

Nu är det bara att vänta.

Under tiden ska jag vara testläsare på ett manus och fortsätta skriva på manus nummer 2.

tEREUy1vSfuSu8LzTop3_IMG_2538

Bild lånad från Unsplash.com

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Det finns inte så mycket nytt att rapportera

Publicerad den 10 december, 2015 av christinas

Här hemma händer det inte mycket spännande. Det rullar på som vanligt.

Luciafirande med Grodan i tisdags. Vi hade världens sötaste lucia kan jag tala om men han ville inte vara med på kort och det respekterar vi.

Jag har gått igenom manuset igen. Denna gång med fokus på en karaktär i taget och det gjorde att jag hittade en del saker som upprepningar, inkonsekventa handlingar osv. som jag nu sitter och fixar till.

I dag är det 10 dagar kvar innan det ska vara inskickat till Harlequins författartävling.

Om jag ska vara ärlig så är jag sjukt nervös och tvivlet sitter på axeln och viskar i mitt öra hela tiden.
Jag vet att den är bra, men är den bra nog?

Hur går det för er andra?
Känner ni er lugna inför att skicka in?

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
  • Previous
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Be mig stanna är den andra fristående delen i serien Gränslös kärlek, en historisk romance om hemligheter, passion och andra chanser i livet.
Finns som ljudbok, e-bok och pocket.
Prenumerera på Christinas Nyhetsbrev
© 2026 Christina Schiller | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema
 

Laddar in kommentarer …
 

    %d