Christina Schiller

Romanceförfattare

Meny
  • Om Christina
  • Utgivna Böcker
    • Forsberga serien
      • Hemligheter små
      • Brutna små regler
      • Små stjärnor i natten
    • Låt spelet börja
    • Systrarna i Forsberga
      • Ett vaniljhjärta om dagen
      • Två röster i natten
      • Alla goda ting är tre
    • Gränslös Kärlek
      • Blind Kärlek
      • Be mig stanna
    • Serien om Glimmerstad slott
      • Greven & Guvernanten
      • Ödet förde oss hit
  • Events
  • Press/Kontakt
  • Nyhetsbrev
Meny

Kategori: Media

2017 är här

Publicerad den 1 januari, 2017 av christinas

Gott nytt år alla fina läsare <3

2017 är här och jag ser verkligen fram emot det här året. Jag ska göra det till ett av de bästa hittills 🙂

2016 var ett år då mycket hände. Både bra och dåligt. Det var många tårar men också väldigt mycket glädje. Nu blickar jag framåt.

Och det första jag ska göra detta nya år är att dela med mig av en rolig sak 🙂
Jag är nämligen en av årets bloggare på debutantbloggen!

Woho! säger jag bara.

På måndagar kommer jag att blogga om livet som debutant. Om hybris och ångest. Om hur det är att skriva i en genre som man nästan alltid måste förklara och försvara. Om UST, att skriva sexscener, mina förebilder och om romance i största allmänhet.

Det ska bli så roligt.

I morgon kommer mitt första inlägg och jag är lite nervös faktiskt. Har skissat på en handfull förslag men tror att jag hittat det jag kommer lägga upp. Ska fila lite till på det under dagen.

Jag har tänkt att lägga upp ett inlägg här på bloggen om mina mål för 2017. Tror att det kommer i morgon eller på tisdag. Men så länge tänkte jag passa på och fråga er, vad har ni för mål under 2017?

Kram på er!

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Redigera, äta, sova och en fotografering

Publicerad den 30 december, 2016 av christinas

Mina dagar är inte så värst spännande just nu tyvärr. Redigera, äta, sova och sen börjar det om igen. Tog en paus över julafton och annandagen men annars så har jag suttit varje ledig stund jag haft. Nu är jag snart klar. 40 sidor kvar.

Kämpa Christina, kämpa!

I morgon är tanken att det ska gå iväg till redaktören igen. En sista gång innan det skickas till förlaget och sedan får vi se vad som händer 🙂 Spännande är det i alla fall.

Nu känns det riktigt bra med texten. Vi har lyckats att reda ut de saker som vi båda kände inte fungerade riktigt helt 100% och så har vi tvistat till det en extra gång på slutet 🙂 Det gav verkligen manuset ett lyft och jag tror att läsarna kommer att uppskatta det. Jag hoppas det i alla fall.

I förmiddags tog jag en paus från redigeringen för att ha en liten fotografering med mannen. Jag behöver ju ha ett författarfoto, som inte är en selfie 🙂 och tills jag har tid att ta mig iväg till en riktig fotograf så ställde han upp och tog några bilder. Några av dem blev helt okej och användbara som tur va 🙂

Detta är min favorit från dagens fotografering med mannen som fotograf <3 Klänningen fyndade jag på rean och den är från Lindex. Fina diademet med kronan är från H&M.

Hur går det för er andra där ute? Har ni skrivit under julen och mellandagarna eller har ni tagit det lugnt och kanske läst en massa istället?

Kram kram

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Trött författare är hemma igen

Publicerad den 24 september, 201626 september, 2016 av christinas

Jag är så trött i benen och i knoppen men jag har haft en helt underbar dag i Göteborg på Bokmässan och går och lägger mig med ett leende på läpparna ikväll med en enda tanke i huvudet: Nästa år är det min tur. Då kommer min bok finnas med 🙂

Jag har fått träffa helt fantastiska personer idag. Personer som delar min kärlek till Romance genren. Det var så roligt att få träffa dem alla men roligast var nog att äntligen få träffa fina Sara IRL 🙂 Har följt hennes blogg ett bra tag, vi har testläst manus åt varandra och mejlat lite till och från. Nu fick vi äntligen ses och jag fick med mig hennes fina fina bok hem. En paranormal romance som jag verkligen ser fram emot att läsa.

20160924_153549
Fina Sara med sin debutbok Ensamvarg. En Paranormal Romance.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag har lyssnat på fantastiska författare som pratat om sina böcker lite här och var på mässan. Det är fullt av små podier där det händer saker mest hela tiden.

Jenny Jägerfeld pratar om sin bok Brorsan är Kung.
Jenny Jägerfeld pratar om sin bok Brorsan är Kung.

 

 

 

 

 

 

 

Mats Strandberg pratar om sina böcker.
Mats Strandberg pratar om sina böcker.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag var bort till mitt förlag Harlequin (HarperCollins Nordic) och vågade säga hej. Passade även på att lyssna på Lina Forss som pratade om sin bok Arvtagerskan (en nutida romance) och köpte fina Sofias bok När drömmen slår in (en nutida romance) och fick den även signerad 🙂

20160924_140103
Lina Forss pratar om sin bok Arvtagerskan, en nutida svensk romance i Stockholmsmiljö.

 

 

 

 

 

 

 

20160924_195234
Böckerna jag köpte till mig själv idag 🙂
20160924_195151
Böckerna jag köpte till barnen. Tonåringen älskar böckerna om Percy Jackson och den lille försöker vi att få till att hitta läsglädjen (han har det lite kämpigt med läsningen) och eftersom han kastade sig över böckerna och skulle läsa med en gång så verkar de ha fått godkänt 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gjorde även mitt debutframträdande som författare i radio idag på mässan 🙂 Jag var med i Göteborgs studentradio och pratade Romance och skrivande 🙂 Så roligt och jag fick verkligen mersmak men jag måste bli bättre på att prata om mig själv och mitt författarskap och inte babbla på om Romance i allmänhet 🙂 Men det är ju så roligt att få prata Romance och få andra nyfikna på genren. Ja ja övning ger färdighet heter det ju.

Bokmässan är över för i år för min del men jag ser fram emot vad som väntar under det här året som är kvar tills nästa gång det är dags 🙂

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
  • Previous
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Be mig stanna är den andra fristående delen i serien Gränslös kärlek, en historisk romance om hemligheter, passion och andra chanser i livet.
Finns som ljudbok, e-bok och pocket.
Prenumerera på Christinas Nyhetsbrev
© 2026 Christina Schiller | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema
 

Laddar in kommentarer …
 

    %d