Christina Schiller

Romanceförfattare

Meny
  • Om Christina
  • Utgivna Böcker
    • Forsberga serien
      • Hemligheter små
      • Brutna små regler
      • Små stjärnor i natten
    • Låt spelet börja
    • Systrarna i Forsberga
      • Ett vaniljhjärta om dagen
      • Två röster i natten
      • Alla goda ting är tre
    • Gränslös Kärlek
      • Blind Kärlek
      • Be mig stanna
    • Serien om Glimmerstad slott
      • Greven & Guvernanten
      • Ödet förde oss hit
  • Events
  • Press/Kontakt
  • Nyhetsbrev
Meny

Månad: juli 2012

Mys morgon

Publicerad den 31 juli, 2012 av christinas

Vi har en mys morgon här hemma.
Vi har ätit frukost tillsammans och nu sedan en timme tillbaka sitter jag och Grodan och tittar på barnprogram.

Snart dags att ta tag i denna dagen. Men passar på att mysa lite till innan jag måste ta tag i alla måsten.

20120731-105017.jpg

Grodan och jag!

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Dag 1 och 2

Publicerad den 28 juli, 2012 av christinas

Då är dag 1 och dag 2 avklarade på utmaningen 🙂

I går vägde jag in mig och vikten låg då på 92.6 kg, vilket är ca 20 kg för mycket. Jag vill väga runt 72-75 kg, det är min målvikt.

Vi tog även lite kort på mig och de kommer jag att lägga upp när utmaningen är klar så att ni får se vad som hänt, om det hänt något.

 

I går började jag dagen med en Powerwalk  på 3,8 km. Jag höll ca 7,40 min/km i hastighet och det tycket jag var ganska lagom. Hemma så körde jag ett 30 minuters styrke pass med mage, rygg och armar som utgångspunkt för övningarna. Det blev bla. plankan, sidoplanka, armhävningar, rygglyft osv.

 

I dag körde jag ett kondition och styrke pass här hemma. Det har spöregnat hela dagen och jag kände inte för att ge mig ut i det och bli genomvåt. Så jag körde en pulshöjare med:

*Snabba knälyft 30 sek

*Svikthopp 30 sek

*Hoppa hopprep utan rep 30 sek

Vila 15 sek mellan varje. Upprepa varvet 4 gånger.

Sedan fortsatte jag med:

*Utfall med spark 10 med varje ben

*Väderkvarnen 20 repetitioner

*Jabb, cross och knäböj 10 repetitioner per sida

Ingen vila mellan och varvet upprepas 5 gånger.

Sedan gick jag över på mitt lilla problem område, magen.

*Nedåtgående hund ner till planka, upprepas 5 gånger.

*Plankan med benspark 10 repetitioner per ben

*Plankan 30 sek

*Sidoplanka 30 sek/sida

*Rumplyft 20 repetiotioner

Vila 15 sek mellan övningarna och varvet upprepas 2 gånger.

 

Har varit duktig på att inte köpa med mig onyttigheter hem från affären. Finns det inte hemma så kan man inte äta det 🙂  Till maten blir det vatten eller mjölk. Har än så länge inte haft något sug efter läsk, men det kommer väl. Cola är min stora last!

I morgon blir det nog en Powerwalk igen + styrka.

 

Kram på er!

 

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Mellis

Publicerad den 27 juli, 2012 av christinas

Lite mellis innan Prinsen och jag ska in till stan och klippa oss.

Har hunnit med dagens träning oxå. Det blir ett inlägg senare idag om detta.

Kram på er!

20120727-150911.jpg

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Utmaning

Publicerad den 26 juli, 2012 av christinas

 

Funderar på att ge mig själv en utmaning.

Allt som hade med träning och att äta rätt gick helt åt skogen när svärfar gick bort. Det fanns så mycket annat som tog upp den tiden. Nu känns det som att det är dags att ta tag i det igen. Jag måste ta tag i det.

 

Utmaningen går ut på att träna 1 timme om dagen i 30 dagar. Ingen läsk och inga söt saker. Jag kommer att väga och mäta mig före och efter. Jag hoppas att det ska ge resultat och att jag ska fixa alla 30 dagar. Det är väl bara att ge sig attan på att klara det.

 

Jag kommer även att uppdatera här i bloggen med resultaten och hur det går för mig med träningen. Någon som har några tips på övningar jag kan göra för att få bort den putande magen och fläsket på ryggen 🙂

 

Kram på er!

 

(inspirationen kommer från worldofshape.com) 

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Jobbig dag

Publicerad den 25 juli, 2012 av christinas

Begravning idag för älskade svärfar, barnens farfar.

Det har varit många tårar och mycket känslor. Nu värker huvudet och jag ska snart krypa ner i sängen och sova.

Båda barnen var med idag. Grodan ville åka med när vi kom för att hämta Prinsen hos mormor i morse så då gjorde vi så.

 

Vila i ro älskade svärfar. Du är otroligt saknad och du har efterlämnat ett enormt hålrum i våra liv. Du kommer alltid finnas i våra hjärtan!

 

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Hoppa över en dag?

Publicerad den 24 juli, 2012 av christinas

Önskar att vi kunde hoppa över en dag denna vecka! Gå direkt från tisdag till torsdag. I morgon kommer bli en otroligt jobbig dag.
Jag vill inte!!
Vill inte säga hej då till min älskade svärfar som varit som en pappa till mig. Alltid stöttat och funnits där. Nu finns han inte mer och begravningen i morgon gör allt så slutgiltigt.

Ta hand om er och kom ihåg att livet är skört. Då lev medan ni har chansen!

Kram

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Vår lördag

Publicerad den 22 juli, 2012 av christinas

Det blev en underbar lördag trots några smärre förändringar i den ursprungliga planen.

Barnen skulle ha åkt till min mamma i sommarstugan men då vattnet mystiskt försvunnit 😮 och rörmokaren inte kan komma förens i morgon så bestämde vi att skjuta på det en dag. Så barnen fick åka med oss till Tjörn och hälsa på N med familj som har en villavagn på en camping där.

Vi grillade och pratade och bara myste. Fick även snosa lite bebis 🙂

På kvällen tog vi en promenad ner till vattnet och barnen hittade snäckor, krabbor och maneter.

Vi var hemma igen vid klockan 1 på natten. Som tur var sov barnen till klockan 10 idag. Nu sitter vi i bilen igen och är på väg till sommarstugan.

Kram

20120722-130434.jpg

20120722-130445.jpg

20120722-130455.jpg

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Min Groda

Publicerad den 21 juli, 2012 av christinas

Min groda är en punkare idag 😉
Så söt blev han!

Mammas skatt!

20120721-123717.jpg

20120721-123726.jpg

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Illamående

Publicerad den 20 juli, 2012 av christinas

Usch sitter i soffan och mår illa. Har mått konstigt i kroppen i flera dagar och i går kväll blev jag illamåendes. Det har kommit och gått under hela dagen.

Har inte tid att bli sjuk just nu!!

I morgon åker barnen till sommarstugan med min mamma, barnens mormor. Efter att vi lämnat dem där ska vi åka till kompisar och grilla.

Medan vi är barnlediga ska vi passa på att tapetsera om vårt sovrum. Vi ska även lägga in nytt golv. På onsdag ska vi hämta hem Prinsen igen då det är begravning för J’s pappa. Grodan kommer inte följa med utan stanna kvar i stugan med min mamma. Många har undrat varför Grodan inte ska gå med på begravningen och det är för att jag inte tycker att han ska det. Jag vill inte utsätta honom för så många människor som kommer att vara ledsna och med tanke på visningen i går så har Grodan fått se sin farfar en sista gång och sagt hej då. Han behöver inte göra det en gång till. För honom är det hela över. Prinsen däremot har fått välja själv och han vill gå med på begravningen. Han behöver få säga hej då en gång till. Han gjorde aldrig det igår då han inte ville gå in och se farfar. Hans val som jag stöttar. Vi frågade faktiskt Grodan också och han valde mormor. Så vi står kvar vid det valet 🙂

 

Måste även hinna få in lite jobb nästa vecka. Har en hel del beställningar som måste bli klara Syr just nu en skötväska i underbart tyg. Kommer bli så fin och när den är klar ska den flytta till Bangkok. Roligt!!

 

Nu börjar illamåendet ge med sig igen så jag ska försöka få lite mer sytt.

 

Kram på er!

 

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

God natt

Publicerad den 20 juli, 2012 av christinas

Nu ska jag äntligen få sova. Det har varit en omtumlande dag med känslor som åkt bergodalbana.

Kram på er och sov gott!

20120720-001553.jpg

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Next
Be mig stanna är den andra fristående delen i serien Gränslös kärlek, en historisk romance om hemligheter, passion och andra chanser i livet.
Finns som ljudbok, e-bok och pocket.
Prenumerera på Christinas Nyhetsbrev
© 2026 Christina Schiller | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema
 

Laddar in kommentarer …
 

    %d