Christina Schiller

Romanceförfattare

Meny
  • Om Christina
  • Utgivna Böcker
    • Forsberga serien
      • Hemligheter små
      • Brutna små regler
      • Små stjärnor i natten
    • Låt spelet börja
    • Systrarna i Forsberga
      • Ett vaniljhjärta om dagen
      • Två röster i natten
      • Alla goda ting är tre
    • Gränslös Kärlek
      • Blind Kärlek
      • Be mig stanna
    • Serien om Glimmerstad slott
      • Greven & Guvernanten
      • Ödet förde oss hit
  • Events
  • Press/Kontakt
  • Nyhetsbrev
Meny

Författare: christinas

Ny Youtube video och en liten uppdatering

Publicerad den 23 januari, 2023 av christinas

Hej mina finisar ❤️

Hoppas att ni haft en riktigt bra start på det nya året!
Det var ju ett tag sedan jag uppdaterade här 🫣 och en hel del saker har hänt sedan dess.

Kan börja med det roliga, nämligen att bok två i serien om Systrarna i Forsberga kommer att släppas senare i år, även denna på Saga Egmont. Jag sitter just nu och skriver på råmanuset. Deadline 6 februari. Så jag har en del att stå i just nu. Jobbar i stort sett hela dagarna med paus för lite mat och promenad med Maya. Men jag kommer att hinna. Det är jag säker på. Kanske att det blir att jag får köra en all nighter natten innan den ska in men det löser sig 😀

Jag har även äntligen blivit klar med råmanuset till min Historiska romance och den är ute och provar vingarna. Håll tummarna att det går bra.

Fick även bekräftat idag att jag ska åka till Karlstad på Alla ❤️-dag och prata lite romance inför lite folk. Ska bli så roligt! Måste verkligen bli bättre på att komma ut och prata om mina böcker och skrivandet. Ska se om jag inte kan vlogga detta och lägga upp på Youtube kanalen.

Med tal om Youtube så är ett av mina mål detta år att ladda upp videos ca en gång i veckan. Det kommer att bli en blandad kompott av rena skriv videos, som den idag är jag ger mina bästa tips till den som vill skriva en bok, samt lite vardagsvloggar, resevloggar mm. För att inte missa något får ni gärna gå in och prenumerera på min kanal 😀

Det var nog allt jag hade att uppdatera denna gång.

Kram på er ❤️

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Värmlands Bokfestival 18-19 november

Publicerad den 16 november, 2022 av christinas

Hej mina finisar ❤️

Hoppas att allt är bra med er?
Här rullar det på som vanligt i sakta mak. Dagarna består av att skriva på manus, träna och allt annat vad vardagen har att erbjuda 😀

Men till helgen ska jag faktiskt iväg på en rolig sak och det är därför jag gör detta inlägg idag 😉

Jag vill egentligen bara berätta för er som fortfarande tittar in här på bloggen och läser mina sporadiska inlägg att jag kommer att vara med på Värmlands bokfestival i Karlstad nu till helgen (18-19 november). Ni kan hitta mig vid bord C87 och jag har givetvis med mig alla fem utgivna böcker som kommer att säljas till mässpriser 😁

Jag hade riktigt tur att min nya bok hann komma från tryckeriet i tid, så ni som kommer till bokfestivalen kommer att kunna känna och klämma på Ett vaniljhjärta om dagen ❤️

Jag hoppas att vi ses där!

Kram på er 💕

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Omslaget är här

Publicerad den 5 september, 2022 av christinas

Hej på er finisar ❤️

Hoppas att ni har det bra?
Här har jag precis fått tummen upp på baksidestexten till nya boken så nu kan jag äntligen dela med mig av den + det otroligt fina omslaget. Jag älskar det så mycket 💕

Tre hjärtan, det lilla kaféet i Forsberga, drivs av systrarna Genevieve, Deidre och Isolde. Isa, som alla kallar henne, är kaféets konditor. Ett yrke man kanske inte skulle förvänta sig av någon som lider av svår mysofobi. Med åren har Isa lärt sig att leva med sina svårigheter och i köket på Tre Hjärtan, bland bullar, kakor och tårtor har hon hittat en fristad. Men när Nico kliver in på Tre hjärtan och hävdar att de mötts förut vänds Isas inrutade och trygga tillvaro upp och ner. 

Nico är på tillfälligt besök i Forsberga för att han och resten av bandmedlemmarna i Boneless Skeleton ska skriva klart låtarna till deras nya album. Efter en utekväll i Karlstad tillbringar han natten med en mycket vacker men tystlåten kvinna. På morgonen när han vaknar är hon försvunnen och Nico tänker inte så mycket mer på det, tills han står ansikte mot ansikte med henne igen på det lilla kaféet i Forsberga. Hon verkar däremot inte ha någon aning om vem han är. 

När Nicos misstag uppdagas, att kvinnan som han tillbringat natten tillsammans med inte var Isa utan hennes tvillingsyster Deidre, vet han inte hur han ska hantera situationen. Det enda Nico är säker på är att han vill fortsätta träffa Isa då det är henne han fallit för. Så när hennes systrar får reda på att han kan röra vid Isa utan att trigga en panikattack och ber honom hjälpa Isa att överkomma sin mysofobi, går han med på det. 

Kan Isa och Nico överkomma hindren i deras väg eller kommer avslöjandet av ännu en hemlighet rasera allting? ”Ett vaniljhjärta om dagen” är en varmhjärtad småstadsromance om kärlek, vänskap och förmågan att överkomma svåra hinder.

Vad tycker ni? Blir ni sugna på att läsa?

Jag måste erkänna att jag är så nervös inför det här boksläppet. Så fram tills dess kommer jag att begrava huvudet i mitt pågående manus och försöka skriva klart det. För sedan är det dags att skriva del två om systrarna ju 😉 så att den kan släppas nästa höst!

Kram på er!

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Bokmässan 2022 & baksides text till Ett vaniljhjärta om dagen

Publicerad den 25 augusti, 2022 av christinas

Hej mina finisar!

Om drygt en månad är det dags. Årets största händelse inom författar/bok världen. Jag pratar givetvis om Bokmässan i Göteborg. Ska bli så roligt att få åka dit igen efter två år med mestadels digitala lösningar pga den där dumma pandemin 😒

Som det ser ut nu så kommer jag att åka dit både på fredagen och lördagen. På fredagen har jag ett roligt möte inplanerat på förmiddagen och på kvällen ska jag ut och äta middag tillsammans med ett gäng andra författare. Kanske att det blir ett besök på Bokfabrikens fest också då de firar 10 år som förlag. Vi får se hur trött jag är helt enkelt 😊

På lördagen kommer det mest bli att gå runt på mässan och lyssna på intressanta föreläsningar/seminarier och handla böcker så klart. Har redan börjat skriva en lista på alla böcker som jag vill köpa med mig 😊

I år har jag inga egna programpunkter eller signeringar inplanerade, vilket är lite tråkigt men förståligt då jag inte släppt någon bok på två år 😉 men skulle det vara som så att ni vill ha en bok signerad så är det bara att höra av sig i DM på Instagram så löser vi det så klart. Och jag skulle bli jätteglad om ni kommer fram och säger hej om ni ser mig vandra runt på mässan 😀 Jag lovar att jag inte bits ☺️

Ska ni besöka bokmässan i år?
Om ni ska det, vad ser ni mest fram emot?

Jag kan också passa på att uppdatera er lite på hur det går med nya boken, som släpps i oktober. Manuset har nu gått iväg till inläsaren av ljudboken. Det är duktiga Callin Öhrvall Delmar som kommer att läsa in den. Hon läste även in min förra bok, Låt spelet börja. Jag verkligen älskar hennes röst och är så glad att hon även hade tid att läsa in Ett vaniljhjärta om dagen.

Så det vi (jag och min förläggare på Saga Egmont) håller på med just nu är att fila på en baksidestext och även komma på ett namn för serien. Båda sakerna är lättare sagda än gjorda 😀 När dessa två saker är spikade ska jag dela med mig av det fina omslaget till boken. Jag är så nöjd med hur det blev och jag tror att ni också kommer att älska det.

Det händer som ni ser lite saker här i kulisserna och nästa vecka har jag bla. ett roligt möte inplanerat för att prata lite marknadsföring osv. Jag är verkligen inte bra på marknadsföring, men vill bli bättre så jag ska försöka att lära mig mer om det och våga kliva utanför min trygghets zon lite mer.

Måste erkänna att nerverna inför boksläppet börjar att dyka upp allt mer. Försöker mitt bästa att hålla mig lugn. Det går så där 😉

Kram på er så länge ❤️

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Att umgås med författarvänner

Publicerad den 9 augusti, 2022 av christinas

I slutet av juli satte jag mig i bilen och körde till Värmdö för att umgås en stund med två av mina närmaste författarvänner. Vi lärde känna varandra genom sociala medier och har sedan dess försökt att träffas IRL några gånger per år.

Att få umgås med likasinnade som vet hur ensamt, frustrerande och alldeles underbart det är med den kreativa processen som författare är guld värt. Denna gång tog jag med mig kameran och resultatet blev en vlogg som nu finns uppe på min lilla Youtube kanal 😀

Precis som med bloggen har jag varit lite dålig på att uppdatera regelbundet med nya videos, men ska verkligen försöka att bli bättre på det. Så ni får väldigt gärna prenumerera på kanalen för att inte missa när jag lägger upp något nytt. Har lite idéer och planer framöver som jag tror att ni kan uppskatta 😊

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Måndag och vardagen kommer krypandes

Publicerad den 8 augusti, 2022 av christinas

Hej på er mina finisar!

Det är måndag och starten på en ny vecka. En vecka jag förhoppningsvis kommer att ägna åt att gå igenom Ett vaniljhjärta om dagen. Ska nämligen få tillbaka manuset från korrekturläsaren idag så att jag kan kolla igenom det en sista gång innan det ska vidare till inläsaren av ljudboken.

Har fortfarande lite svårt att greppa att det kommer att komma ut en bok i år. Senaste boken jag släppte var ju Låt spelet börja 2020 och sedan dess har det varit ganska tyst från mig. Behöver inte gå in på detaljer kring varför, men en bidragande orsak var att inget blev som det var tänkt med Låt spelet börja pga pandemin som drog igång. Det var lite som att gå in i väggen.

Men nu kommer det äntligen en bok till. Den har fått ta sin tid och jag tror att det var bra. Det är en bok jag tycker väldigt mycket om, men samtidigt så kan jag inte sluta oroa mig för hur den kommer att tas emot av läsare. Jag hoppas ju självklart att alla kommer att tycka om den, men vet ju att så inte kommer att vara fallet. Vilket i sig är bra. För det skulle ju vara en ganska tråkig värld att leva i om alla tyckte om samma saker.

I dag är också starten på sista veckan av sommarlovet för min yngsta son, min man har också gått tillbaka till jobbet idag efter lite semester. Så vardagen är på intågande igen. Jag ser faktiskt fram emot det. Jag mår bra av att ha fasta rutiner och ser fram emot att ha mina strukturerade dagar igen. Målet är att under hösten skriva klart mitt historiska manus och sedan även skriva del två i serien om systrarna på Tre hjärtan. Får ju också inte glömma ett boksläpp i oktober som ska planeras och Bokmässan som jag ska gå på i slutet av september. Så jag har en del att stå i framöver, men det är ju övervägande roliga saker så jag ska nog klara av det hela 😊

Hoppas att ni får en fin vecka så hörs vi snart igen!

Ta hand om er.

Kram ❤️

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

24 timmar i Göteborg för att fira mannens födelsedag

Publicerad den 4 augusti, 20224 augusti, 2022 av christinas

Hej på er mina finisar <3

I söndags åkte mannen och jag till Göteborg för att fira hans födelsedag.
Det blev middag på Mr Shou, drinkar på The Parlour och på Adamo för att sedan övernatta på vårt nya favorit hotell i Göteborg, Pigalle.

Blir alltid så inspirerad till att göra om här hemma varje gång jag besöker Pigalle. Det har en helt fantastisk stil och atmosfär som jag älskar. För att inte prata om alla underbara tavlor och smådetaljer som finns lite överallt på hotellet. Har ni möjlighet att bo där nästa gång ni besöker Göteborg, så gör det.

Hotellrummet på Pigalle
Hotellrummet på Pigalle
Hotellrummet på Pigalle
Badrummet
Alla vackra detaljer
Fler detaljer
Tavlorna
I lobbyn
Bilder från Hotell Pigall

Mr Shou var kanske inte riktigt vad vi hade förväntat oss. Vi trodde att det skulle vara mer av en ”riktig” restaurang efter att ha läst recensionerna på nätet, men det var det inte. Mer som ett snabbmatsställe. Inget fel i det alls men som sagt inte riktigt vad vi hade förväntat oss. Maten var precis som recensionerna sagt, riktigt bra och vi gick där ifrån mycket belåtna. Så kan varmt rekommendera Mr Shou om ni är sugna på Japansk mat när ni är i Göteborg.

Bao Buns med tofu
Vegansk sushi
Jonas valde deras Bento låda

Efter att ätit middag gick vi vidare till The Parlour för att dricka några drinkar. Jag är inte mycket för att dricka alkohol, men drinkarna på The Parlour var riktigt bra och smakade fantastiskt så det slank faktiskt ner två stycken.

När vi var på väg från The Parlour blev vi tipsade om Adamo som låg ett stenkast bort. De är riktigt duktiga på drinkar och har en enorm kunskap som de gärna delar med sig av. Så om ni går dit se till att få en plats i baren där ni kan se på medan de utövar sitt hantverk.

Menyn fick vi i denna lilla låda
Jonas drink. ”Jorden” är av choklad och gick att äta.
Min drink

På måndagen, efter en härlig frukost, blev det en snabb tur på stan. Jag hittade några småsaker som fick följa med hem (två diadem och ett par nya solglasögon). Utöver det så hittade jag inte så mycket av intresse. Vi är ju i slutet av sommaren och höst kläderna har inte riktigt hunnit komma in i butikerna än. Jag har även blivit betydligt mer selektiv när det kommer till att handla kläder. Om jag ska köpa något så är det för att jag verkligen har ett behov av det, inte bara för att jag vill ha det. Jag gjorde en jätterensning bland mina kläder i början av sommaren och gjorde mig av med nästan två tredjedelar av mina kläder. Saker som bara tog upp plats och som jag aldrig använde. Saker som inte längre passar in i min stil. Inte för att jag riktigt vet vad min stil är än, men jag börjar att få ett hum. Fast det här med hållbart mode och min stil-resa kanske vi kan återkomma till i ett annat inlägg.

Vi hade i alla fall ett jättemysigt dygn i Göteborg. Så skönt att komma iväg bara vi två en stund och få vara bara Jonas och Kicki. Vi försöker att göra sådana här små utflykter ibland och för oss är det viktigt för vårt förhållande. Att vi som sagt kan få vara bara Jonas och Kicki. Tillsammans.

Kram på er och vi hörs snart igen!

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Det blir en bok till…

Publicerad den 11 maj, 20224 augusti, 2022 av christinas

Hej mina finisar <3

Här kommer lite glada nyheter som jag bara måste dela med mig av 🙂 Idag har jag nämligen skrivit kontrakt på min nästa bok. Det är Saga Egmont som kommer att ge ut den och det känns så bra och rätt. Jag är sjukt peppad på detta. Tror att det kommer bli så jäkla bra!

Manuset går under namnet Ett lyckat misstag och är en fristående del, av tre planerade delar, om de tre systrarna som driver kaféet i Forsberga. Ja, ni läste rätt… vi kommer att bege oss tillbaka till lilla Forsberga 🙂 Jag hoppas verkligen att ni ska tycka om den här boken.

Jag har inga uppgifter just nu om när den kommer att släppas, men lovar att hålla er uppdaterade. Så fort jag vet något så får ni också veta!

Nu blir det till att kavla upp ärmarna och placera rumpan på stolen och gå igenom manuset ännu en gång. Har några fakta saker jag behöver kolla upp så att de verkligen stämmer innan jag ska skicka in manuset till förlaget i början av juni. Sedan väntar redaktörs genomgång och hela baletten 🙂

Har nog fortfarande inte riktigt fattat att det blir en bok till. Jag är lika förvånad varje gång som lyckas färdigställa ett manus, för att inte prata om när någon vill ge ut det 🙂

Kram på er och ha det så bra så länge!

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Liten uppdatering…

Publicerad den 17 april, 2022 av christinas

Börjar med att önska er alla en Glad Påsk!
Hoppas att ni har en underbar påskhelg, oavsett hur ni firar den!

Sedan kan vi ju konstatera att det gick så där med att att få igång bloggen igen 🙂 Vi är nu i mitten av april och det härar första inlägget sedan i januari! Men men det sägs ju att man inte misslyckas förens man ger upp och det har jag inte gjort utan nu gör vi ett nytt försök 🙂

Så, vad har hänt under dessa månader då?

Inte mycket är svaret.

Livet rullar på i maklig takt och dagarna flyter in i varandra. Jag kämpar på med skrivandet (som fortfarande går väldigt trögt) och har väl flera gånger funderat på om det kanske är dags att kasta in handduken, men när dessa tankar dyker upp så försöker jag att påminna mig själv om varför jag skriver. Jag tror att anledningen till att jag kämpar så mycket med skrivandet just nu, och har gjort de senaste två åren, är för att jag tappat bort min berättarröst och mitt Varför, dvs. anledningen till varför jag tycker om att skriva från hela första början. Så i ett försök att hitta min berättarröst och glädjen i att skriva igen så har jag bestämt mig för att ta en paus från sociala medier, framför allt Instagram och Facebook.
Jag märker att dessa två stressar mig. Jag jämför mig med andra på ett sätt som inte är bra och som hämmar min kreativitet. Så jag har tagit bort apparna från min telefon och kommer hålla mig borta i två veckor till en början… kanske blir det längre, vi får se hur jag känner.
Istället tänkte jag hänga här i bloggen en del och även på Youtube. Dessa två medier stressar mig inte alls på samma sätt utan jag tycker att de mest är roliga att hålla på med. Gillar att sitta och klippa ihop videoklippen, även om det kan vara lite frustrerande ibland 🙂 Så jag hoppas att ni kommer att hänga med där istället för på Instagram. Länk till min kanal finns i sidobaren här på sidan –>

Övriga saker som hänt är att jag tagit tag i min träning och kost genom att anlita en PT/Onlinecoach. Bästa beslutet någonsin. Mår så jäkla bra just nu. Vi har kört i 8 veckor hittills och har 4 veckor kvar. Ska bli så spännande att se vart jag landar efter dessa veckor. Det lutar dock åt att jag kommer att köra på i ytterligare några veckor med hen. Jag har ett mål som jag jobbar mot och för att ta mig dit så behöver jag någon som kan guida mig. Delar med mig mer av detta lite längre fram 🙂

Annars som sagt så händer det inte så mycket just nu. Vilket både är skönt och lite långtråkigt. Dagarna ser ganska likadana ut för min del. Vakna, äta, träna, äta, skriva, äta, sova. Typ så 🙂 Och när vi ändå är inne på den punkten så är det dags för mig att lyfta rumpan ur soffan och åka till gymmet. I dag blir det ett ryggpass och trappan.

Ha en fortsatt fin påskdag <3

Kram

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Årets första vlogg… och inlägg här på bloggen!

Publicerad den 30 januari, 2022 av christinas

Hej på er mina finisar <3

Först vill jag tacka alla som fortfarande tittar in här emellanåt. Jag sa ju att jag skulle börja blogga igen men det gick inget bra med det. Som ni kan se. Men skam den som ger sig 🙂 Så nu gör vi ett nytt försök!

Jag hoppas att ni alla mår bra och att ni haft en bra start på det nya året.
Jag har under januari månad jobbat mycket med mig själv. Reflekterat över året som gått och vad jag kan förändra detta år för att göra det bättre än 2021. Jag har verkligen rannsakat mig själv och tagit ansvar för det som gick fel, eller kanske inte gick fel men som inte gick som jag ville helt enkelt, och efter det så befinner jag mig på en betydligt bättre plats mentalt. Jag är redo att jobba och göra det som behövs för att nå mitt drömliv.
Jag har satt upp en hel del mål för 2022, stora som små och det är det jag kommer att fokusera på under detta år. Tänkte att vi kan gå in lite närmare på mina mål i ett annat inlägg om någon är intresserad. Kommer även att göra en Youtube video om det om någon hellre vill lyssna än att läsa.

Ett av mina mål för detta år är i alla fall att skriva två manus utöver det jag jobbar på just nu. För att lyckas med detta behövde jag se över min skrivrutin då den varit i stort sett icke existerande det senaste 1,5 – 2 åren. Så under den senaste veckan har jag testat att kliva upp en timme tidigare varje morgon för att sätta mig och skriva. Det har faktiskt gått över förväntan! Framför allt så har stressen jag känt under hela dagen över att jag måste sätta mig och skriva nästan helt försvunnit eftersom jag redan klarat av det mesta av det på morgonen innan resten av familjen ens vaknat.

”Gör det svåraste du har på hela dagen, det första du gör när du vaknar.”

Jag kommer inte håg vem som sa det, kanske att det var Mari i en av hennes Youtube videor, men det var något som verkligen fastnade hos mig och var anledningen till att jag ville testa att skriva på morgonen istället.

Jag pratar lite mer om detta i den nya Vloggen som jag publicerade idag. Så kika in på den om ni vill hör mer om den nya skrivrutinen + lite andra saker.

Jag ska verkligen bli bättre på att uppdatera här på bloggen. Det är ännu ett av mina mål för 2022.
Men jag tror att vi avslutar här för nu och så ses vi nästa Lördag!

Kram på er <3

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • …
  • 121
  • Next
Be mig stanna är den andra fristående delen i serien Gränslös kärlek, en historisk romance om hemligheter, passion och andra chanser i livet.
Finns som ljudbok, e-bok och pocket.
Prenumerera på Christinas Nyhetsbrev
© 2026 Christina Schiller | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema
 

Laddar in kommentarer …
 

    %d