Christina Schiller

Romanceförfattare

Meny
  • Om Christina
  • Utgivna Böcker
    • Forsberga serien
      • Hemligheter små
      • Brutna små regler
      • Små stjärnor i natten
    • Låt spelet börja
    • Systrarna i Forsberga
      • Ett vaniljhjärta om dagen
      • Två röster i natten
      • Alla goda ting är tre
    • Gränslös Kärlek
      • Blind Kärlek
      • Be mig stanna
    • Serien om Glimmerstad slott
      • Greven & Guvernanten
      • Ödet förde oss hit
  • Events
  • Press/Kontakt
  • Nyhetsbrev
Meny

Kategori: Utgivning

Omslaget är här

Publicerad den 5 september, 2022 av christinas

Hej på er finisar ❤️

Hoppas att ni har det bra?
Här har jag precis fått tummen upp på baksidestexten till nya boken så nu kan jag äntligen dela med mig av den + det otroligt fina omslaget. Jag älskar det så mycket 💕

Tre hjärtan, det lilla kaféet i Forsberga, drivs av systrarna Genevieve, Deidre och Isolde. Isa, som alla kallar henne, är kaféets konditor. Ett yrke man kanske inte skulle förvänta sig av någon som lider av svår mysofobi. Med åren har Isa lärt sig att leva med sina svårigheter och i köket på Tre Hjärtan, bland bullar, kakor och tårtor har hon hittat en fristad. Men när Nico kliver in på Tre hjärtan och hävdar att de mötts förut vänds Isas inrutade och trygga tillvaro upp och ner. 

Nico är på tillfälligt besök i Forsberga för att han och resten av bandmedlemmarna i Boneless Skeleton ska skriva klart låtarna till deras nya album. Efter en utekväll i Karlstad tillbringar han natten med en mycket vacker men tystlåten kvinna. På morgonen när han vaknar är hon försvunnen och Nico tänker inte så mycket mer på det, tills han står ansikte mot ansikte med henne igen på det lilla kaféet i Forsberga. Hon verkar däremot inte ha någon aning om vem han är. 

När Nicos misstag uppdagas, att kvinnan som han tillbringat natten tillsammans med inte var Isa utan hennes tvillingsyster Deidre, vet han inte hur han ska hantera situationen. Det enda Nico är säker på är att han vill fortsätta träffa Isa då det är henne han fallit för. Så när hennes systrar får reda på att han kan röra vid Isa utan att trigga en panikattack och ber honom hjälpa Isa att överkomma sin mysofobi, går han med på det. 

Kan Isa och Nico överkomma hindren i deras väg eller kommer avslöjandet av ännu en hemlighet rasera allting? ”Ett vaniljhjärta om dagen” är en varmhjärtad småstadsromance om kärlek, vänskap och förmågan att överkomma svåra hinder.

Vad tycker ni? Blir ni sugna på att läsa?

Jag måste erkänna att jag är så nervös inför det här boksläppet. Så fram tills dess kommer jag att begrava huvudet i mitt pågående manus och försöka skriva klart det. För sedan är det dags att skriva del två om systrarna ju 😉 så att den kan släppas nästa höst!

Kram på er!

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Bokmässan 2022 & baksides text till Ett vaniljhjärta om dagen

Publicerad den 25 augusti, 2022 av christinas

Hej mina finisar!

Om drygt en månad är det dags. Årets största händelse inom författar/bok världen. Jag pratar givetvis om Bokmässan i Göteborg. Ska bli så roligt att få åka dit igen efter två år med mestadels digitala lösningar pga den där dumma pandemin 😒

Som det ser ut nu så kommer jag att åka dit både på fredagen och lördagen. På fredagen har jag ett roligt möte inplanerat på förmiddagen och på kvällen ska jag ut och äta middag tillsammans med ett gäng andra författare. Kanske att det blir ett besök på Bokfabrikens fest också då de firar 10 år som förlag. Vi får se hur trött jag är helt enkelt 😊

På lördagen kommer det mest bli att gå runt på mässan och lyssna på intressanta föreläsningar/seminarier och handla böcker så klart. Har redan börjat skriva en lista på alla böcker som jag vill köpa med mig 😊

I år har jag inga egna programpunkter eller signeringar inplanerade, vilket är lite tråkigt men förståligt då jag inte släppt någon bok på två år 😉 men skulle det vara som så att ni vill ha en bok signerad så är det bara att höra av sig i DM på Instagram så löser vi det så klart. Och jag skulle bli jätteglad om ni kommer fram och säger hej om ni ser mig vandra runt på mässan 😀 Jag lovar att jag inte bits ☺️

Ska ni besöka bokmässan i år?
Om ni ska det, vad ser ni mest fram emot?

Jag kan också passa på att uppdatera er lite på hur det går med nya boken, som släpps i oktober. Manuset har nu gått iväg till inläsaren av ljudboken. Det är duktiga Callin Öhrvall Delmar som kommer att läsa in den. Hon läste även in min förra bok, Låt spelet börja. Jag verkligen älskar hennes röst och är så glad att hon även hade tid att läsa in Ett vaniljhjärta om dagen.

Så det vi (jag och min förläggare på Saga Egmont) håller på med just nu är att fila på en baksidestext och även komma på ett namn för serien. Båda sakerna är lättare sagda än gjorda 😀 När dessa två saker är spikade ska jag dela med mig av det fina omslaget till boken. Jag är så nöjd med hur det blev och jag tror att ni också kommer att älska det.

Det händer som ni ser lite saker här i kulisserna och nästa vecka har jag bla. ett roligt möte inplanerat för att prata lite marknadsföring osv. Jag är verkligen inte bra på marknadsföring, men vill bli bättre så jag ska försöka att lära mig mer om det och våga kliva utanför min trygghets zon lite mer.

Måste erkänna att nerverna inför boksläppet börjar att dyka upp allt mer. Försöker mitt bästa att hålla mig lugn. Det går så där 😉

Kram på er så länge ❤️

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Det blir en bok till…

Publicerad den 11 maj, 20224 augusti, 2022 av christinas

Hej mina finisar <3

Här kommer lite glada nyheter som jag bara måste dela med mig av 🙂 Idag har jag nämligen skrivit kontrakt på min nästa bok. Det är Saga Egmont som kommer att ge ut den och det känns så bra och rätt. Jag är sjukt peppad på detta. Tror att det kommer bli så jäkla bra!

Manuset går under namnet Ett lyckat misstag och är en fristående del, av tre planerade delar, om de tre systrarna som driver kaféet i Forsberga. Ja, ni läste rätt… vi kommer att bege oss tillbaka till lilla Forsberga 🙂 Jag hoppas verkligen att ni ska tycka om den här boken.

Jag har inga uppgifter just nu om när den kommer att släppas, men lovar att hålla er uppdaterade. Så fort jag vet något så får ni också veta!

Nu blir det till att kavla upp ärmarna och placera rumpan på stolen och gå igenom manuset ännu en gång. Har några fakta saker jag behöver kolla upp så att de verkligen stämmer innan jag ska skicka in manuset till förlaget i början av juni. Sedan väntar redaktörs genomgång och hela baletten 🙂

Har nog fortfarande inte riktigt fattat att det blir en bok till. Jag är lika förvånad varje gång som lyckas färdigställa ett manus, för att inte prata om när någon vill ge ut det 🙂

Kram på er och ha det så bra så länge!

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Förlagsdagarna i Stockholm

Publicerad den 19 februari, 202019 februari, 2020 av christinas

I morgon åker jag till huvudstaden för att vara med på Förlagsdagarna och prata om min nya bok, Låt spelet börja.

Det ska bli jätteroligt men samtidigt så är jag sjukt nervös. Det är första gången som jag gör något sånt här och jag vill inte gärna göra bort mig. Kopplingen mellan min hjärna och min mun har ju en tendens till att sluta fungera när jag blir nervös och då kan vad som helst komma ut ur min mun. Så just nu sitter jag och övar på vad jag ska säga. Har fått frågorna som kommer att ställas så att jag kan förbereda mig lite.

Jag kommer att uppdatera löpande under dagen på min Instagram, så vill ni hänga med gå in och följ mig där om ni inte redan gör det. Dessutom så är det ju torsdag i morgon och då kör jag ju även live på Instagram vid klockan 20.00 😀 och då kommer jag antagligen att prata om hur det gått för mig.

Målade naglarna idag inför imorgon 🙂

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Det börjar närma sig boksläpp

Publicerad den 10 februari, 2020 av christinas

Hej finisar <3

Det är helt galet, men snart är det dags för boksläpp igen 🙂
I fredags skickade jag in manuset till min redaktör efter sista redigeringsrundan och det var lite blandade känslor kring det. Allt har gått så fort denna gång att det känts som att jag inte riktigt hunnit landa i manuset under redigeringsomgångarna, så nu i helgen har jag faktiskt haft lite panik över att jag inte känner mig klar. Långt ifrån faktiskt. Jag hade kunnat redigera det minst tio gånger till.

Men jag kan inte göra mer nu. Det är dags att släppa taget och lita på att jag lyckats få till det hyfsat i alla fall. Jag är ju en perfektionist och jag vet att jag aldrig kommer att bli 100% nöjd med saker jag skapar, oavsett om det är en bok jag skriver, en målning jag målar eller något jag syr.
Jag är min största kritiker.
Så jag brukar satsa på att bli runt 90-95% nöjd i alla fall och jag hoppas verkligen att jag ska känna så när jag ska korrekturläsa manuset. Om jag inte känner så, så vet jag inte vad jag gör…

Äsch, det blir nog bra till slut. Det brukar det bli.

Jag har i alla fall lite tankar på en del två. Planen var ju att detta skulle bli en fristående bok men nu verkar det som att det kanske blir en del till. Jag har två karaktärer som jag verkligen vill se tillsammans och med tanke på att jag lämnat en tråd öppen så kan jag spinna vidare på denna i en andra bok. Har i alla fall börjat skriva ner lite tankar och annat smått och gott och ska försöka påbörja råmanuset nu i veckan.
Lika bra att fortsätta skriva när jag redan är inne inne i den världen 🙂

Hur går det för er med skrivandet? Eller har ni läst några bra böcker på sista tiden?

Släpps 7 april 2020

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Glad releasedag till mig!

Publicerad den 2 december, 20192 december, 2019 av christinas

Finns att köpa hos bla. Bokus, Adlibris, Ica Maxi etc.

Finns även som ljudbok och e-bok hos Storytel, Nextory och BookBeat!

Idag släpps äntligen den tredje fristående delen i Forsberga serien. Som jag har kämpat och slitit med den här boken alltså, och nu är den äntligen här. Redo att möta läsarna.

Det är lite skräckblandad förtjusning det här med att släppa en bok. Samtidigt som man så gärna vill att folk ska läsa den, så är man också livrädd för att de ska läsa den. Jag menar, tänk om de avskyr den?
Jag vet att alla inte kan tycka om det jag skriver, men man önskar ju ändå att så vore fallet.

Ja, ja jag kommer göra som förra gången, undvika att söka på recensioner och istället bara läsa de som jag springer på av en slump 🙂 Det skonar mitt hjärta lite i alla fall.

Nu ska jag fortsätta att fila på Låt spelet börja. Jag menar, bara för att min bok släpps idag så slutar inte arbetet med nästa bok 🙂 Min redaktör har fortfarande manuset till Låt spelet börja, men jag har några scener som jag kommit på att jag vill lägga till så dessa ska jag skriva på idag.

Ha en fin måndag och önskar er en bra start på veckan!

Kram

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Det känns som att jag skolkar

Publicerad den 27 november, 2019 av christinas

I går morse gick manuset till min fjärde bok, Låt spelet börja, iväg till min redaktör på Bokfabriken efter den första revideringsrundan. Så idag känns det lite som att jag skolkar 🙂
Jag brukar känna så dagen efter att jag skickat iväg manus. Att jag borde jobba på manuset, men det kan jag ju inte, fast jag borde. Ja, ni fattar nog vad jag menar 🙂

I alla fall så har denna revideringsrunda varit både rolig och sjukt jobbig. Sista tredjedelen har trilskats. Jag har liksom inte hamnat rätt. Scenerna kändes som att de bara var staplade på varandra, att de inte klaffade och hörde ihop. Och hur jag än vred och vände, klippte och klistrade, skrev nytt mm. så gick det inte. Till slut fick jag till något som jag känner mig relativt nöjd med. Det finns en hel del att förbättra dock, men det är ju det redigeringen går ut på. Att för varje runda slipa och förbättra manuset ytterligare. I slutändan tror jag att det kommer att bli toppen.
Eller jag hoppas det i alla fall!

Låt spelet börja, som den fjärde boken heter, har också fått ett omslag 🙂
Det är sååå fint.
Brukar titta på det när redigeringen känns tung. Det ger mig liksom en liten spark i baken. Får mig att hålla fokus på vad det är jag sliter häcken av mig för.
Vad tycker ni om det?

Bokomslaget till min fjärde bok som släpps i april 2020

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Boksläpp, förlagsavtal och en rad andra funderingar

Publicerad den 1 november, 2019 av christinas

Hej finisar <3

Det var ett tag sedan jag uppdaterade här i bloggen och på hemsidan i största allmänhet, men nu har jag äntligen tagit tag i det och bla. lagt upp bild på omslaget till tredje delen i Forsbergaserien som släpps om en månad. Hel galet att det snart är dags för den att möta läsarna. Ska bli spännande att se vad ni tycker om den 🙂
Jag hoppas i alla fall att den ska ge er ett litet avbrott från vardagen och lämna er med den där mysiga känslan om att allt kommer att ordna sig.

Hoppar vidare till en annan rolig nyhet som jag delat av mig med på Instagram men inte här, och det är att jag har fått förlagsavtal på min fjärde bok 🙂 *gör en liten happy dans i soffan*
Det är ett manus som inte hör i hop med Forsbergaserien utan är helt nytt, men en ny stad och helt nya karaktärer och miljö. Ska bli riktigt roligt att se hur ni kommer att ta emot den sen när den släpps 🙂 Och den kommer faktiskt att släppas redan i april 2020 på Bokfabriken.
Så just nu sitter jag och redigerar för fulla muggar. Det har gått lite långsamt, men det känns som att det börjar att släppa mer och mer så jag hoppas att jag hinner till deadline som är om 3 veckor. Tror inte att det ska vara några problem men man vet ju aldrig med mig. Rätt vad det är får jag för mig att skriva om en tredjedel av boken 🙂 Som med Små stjärnor i natten 🙂

I övrigt så rullar det mest på som vanligt här. Jag skriver, redigerar, funderar på framtiden, umgås med familjen, undviker stora folksamlingar, lägger ut på Instagram i bland, shoppar för mycket kläder, är för ärlig när jag intervjuas för en tidning, myser i min ensamhet, reflekterar över om jag någonsin kommer att bli bekväm med att vara ute och signera böcker och kommer fram till antagligen inte men att det är okej ändå, sover.

Kram på er och ha en underbar helg!

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Och sen då?

Publicerad den 22 juli, 201922 juli, 2019 av christinas

Hej finisar <3

Hoppas att ni har en bra sommar!

Min sommar har hittills varit riktigt bra. Blev klar med den massiva (och jag menar verkligen massiva) redigeringen av Små stjärnor i natten i början av juni och sedan drog hela familjen till USA i tre veckor.
Det var tre veckor utan en enda tanke på manuset eller på skrivandet och det var faktiskt väldigt skönt efter att ha arbetat så intensivt innan vi åkte. Det blev helt enkelt en välbehövlig paus.

Manuset är nu tillbaka igen och jag sitter nu med den sista redigeringen innan det ska skickas till språkgranskning. Mest är det små saker som ska fixas till nu, lite gestaltning och förankringar mm. Känns så skönt att manuset äntligen börjar foga sig och ta sin rätta form.

Men sen då? När Små stjärnor i natten är klar och skickas till tryck, vad är planen då? Jag vet faktiskt inte. Det här är sista boken som jag har kontrakt på med HarperCollins Nordic och när den är klar står jag utan förlag.
Jag har ju ett färdigt råmanus som varit hos en lektör och tanken är väl att ta tag i det och redigera det. Kanske kan jag få det skickat till agenter i oktober/november någon gång.

Kan inte hjälpa att känna att det är som att börja om från början igen och försöka ta sig igenom det där nålsögat. Nu vet jag ju att det inte riktigt är så, eftersom jag kommer att ha tre böcker i ryggsäcken som förhoppningsvis visar på att jag kan ta kritik, kan redigera efter andras åsikter, slutföra manus osv. Och kanske till med visa på att jag kan skriva ganska hyfsat 🙂

Det är väl bara det att jag inte riktigt gillar att inte veta vad som kommer att hända härnäst. Kommer något förlag vilja ge ut Game on? Kommer de tre nästkommande böckerna i Forsberga- serien att ges ut? För skriva dem kommer jag att göra! Och hur ska jag göra med mina paranormal romance manus som ligger och gror? Ge ut själv kanske? Lägga upp dem på Wattpad?

Som ni märker är mitt huvud fylld av tankar om framtiden och vart min författarkarriär kommer att ta vägen. Jag är dock övertygad om att saker och ting kommer att falla på plats så småningom. Det gäller bara att ha det där berömda tålamodet, som jag tror jag fick aningens för lite av när jag kom till världen 🙂 Ett som är säkert är i alla fall att jag inte kommer att sluta skriva. Det kommer jag antagligen aldrig att göra. Inte så länge som det finns nya historier att berätta!

Avrundar detta inlägg, som jag hoppas kommer att vara början på att få igång denna trötta, smått bortglömda blogg igen 🙂 med att bjuda på några bilder från vårt resa till USA.

New Orleans
  • Oak Alley Plantation
  • Oak Alley Plantation
  • Swamp tour i Louisiana
  • En ”liten” alligator
  • Daytona Beach
  • USS Alabama
  • I maskinrummet på USS Alabama
  • Jacksonville Beach
  • Skylt som satt utanför hotellet vi bodde på i Okeechobee
  • Solnedgången i Key West
  • USA’s sydligaste punkt (som ligger i Key West)

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Brutna små regler blir ljudbok

Publicerad den 1 februari, 20191 februari, 2019 av christinas

Hej finisar <3

Kom på att jag ju glömde berätta att jag fått reda på att min fina lilla bok Brutna små regler kommer att komma ut som ljudbok nu under våren 🙂 Det känns jätteroligt att ljudbokslyssnarna ska få chans att lära känna Marcus och Agnes 🙂

Lyssnar ni på ljudböcker?

Jag var ganska skeptisk till det i början men sedan vi skaffade ett abonnemang för att min yngsta son, som har läs och skrivsvårigheter, skulle kunna lyssna på ljudböcker så mycket han bara ville så har jag också fastnat 🙂 Jag gillar att jag kan lyssna när jag är ute och går, eller på gymmet, eller när jag lagar mat. Jag får läst betydligt fler böcker på detta sätt, även om jag fortfarande föredrar pappersböcker.

Kram på er och ha en fin fredag!

Dela detta:

  • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
  • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
  • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest

Gilla detta:

Gilla Laddar in …
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • …
  • 8
  • Next
Be mig stanna är den andra fristående delen i serien Gränslös kärlek, en historisk romance om hemligheter, passion och andra chanser i livet.
Finns som ljudbok, e-bok och pocket.
Prenumerera på Christinas Nyhetsbrev
© 2026 Christina Schiller | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema
 

Laddar in kommentarer …
 

    %d